Handels- og leveringsbetingelser

Priser

Alle priser er i danske kroner og oplyses som inkl. moms når du vælger “privat”. Du kan også vælge erhverv hvor priserne vises ekskl. moms, da webshoppen henvender sig til virksomheder, det offentlige, foreninger m.v. Kontakt os hvis du er i tvivl. I indkøbskurven fremgår den samlede pris altid inkl. moms, så der ikke opstår tvivl om, hvilket beløb der skal indbetales med betalingskort.

Salg og levering

Salgs- og leveringsbetingelserne gælder for alle leverancer fra display.dk. Betingelserne gælder i de tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem køber og display-holding.dk.

Betaling

Alle priser er dagspriser angivet for standardvarer, ab lager, inkl. moms, hvor andet ikke er nævnt. Vi opkræver ikke kortgebyrer. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. Handler du som privat betales der med kort, har du et cvr. eller EAN nr. kan du tilvælge faktura med 14 dages kredit eller efter aftale.

EAN-betaling

Elektronisk fakturering for offentlige institutioner og offentlige virksomheder
Offentlige institutioner og virksomheder, der har fået tildelt et EAN-lokationsnummer, kan bestille online med eller uden EAN-login. EAN-faktura fremsendes elektronisk i henhold til gældende regler på området.

Bestillingen foretages som normalt, og i forbindelse med valg af betalingsmetode vælges: ”Faktura/kontokunde eller offentlig EAN”.

Herefter indtastes fakturaadresse, og følgende felter udfyldes:

1. Navnet på den person, som bestiller, samt øvrige rubrikker med *, skal indtastes.

2. EAN-nummer, det tildelte 13-cifrede nummer, skal indtastes.

3. Rekvisition/internt kontonummer, kan indtastes efter købers behov.

Aftalen

Ordren indgås på dansk. Det er ikke muligt at tilgå ordrebekræftelsen efterfølgende via vores website. Hvis du ønsker at få tilsendt et nyt eksemplar af ordrebekræftelsen pr. e-mail så send en e-mail til mail@display.dk.

Forsendelse (Danmark)

Bestilte varer sendes med GLS, UPS eller fragtmand afhængig af volumen og afregnes i danske kroner ekskl. moms (DKK) og oplyses altid før køb i indkøbskurven. Fragtpriser til adresser udenfor Danmark fremgår i kurven efter valg af land. Ring på 4057 1992 og spørg, hvis du er i tvivl.

Forsendelser, der er lette og håndterbare for én person, afleveres ved modtagers dør. Andre forsendelser afleveres ved vognsiden så nær modtagers dør i gadeplan som praktisk muligt, eller på rampe eller plads, hvor lastbilkørsel uhindret kan ske. Der kan ingås særlig aftale om levering til modtagerens dør samt op- eller nedbæring imod debitering af medgået transporttid i henhold til gældende takster. En sådan aftale indgås forud for transporten og skal være anført på ordren/fragtbrevet. Det forudsættes, at arbejdet med op- eller nedbæring kan udføres af én person og uden brug af særlige tekniske hjælpemidler, medmindre andet er nærmere aftalt.

Transportskade

Vær opmærksom på eventuelle transportskader!

Vi anbefaler, at du straks ved modtagelse af dine varer konstaterer, om emballagen har lidt overlast og om alt indholdet er intakt.

SKRIV ALTID UNDER MED FORBEHOLD! Det stiller både dig og os bedst muligt i en evt. sag om en transportskade.

Ved en transportskade bedes du omgående og senest 5 dage fra modtagelse af ordren henvende dig til os eller det transportselskab, der har haft ansvaret for transporten, f.eks. GLS UPS etc.

Vigtigt: Send snarest muligt foto af såvel skade på produktet som emballagen til mail@display.dk og behold begge dele indtil reklamationssagen er gennemført. Uden såvel produkt som emballage anerkendes reklamationen desværre ikke.

Ingen returvarer modtages/godkendes, uden at det er aftalt med vores salgsafdeling.

Leveringstid

Varer vil, under normale omstændigheder, blive leveret jf. ”ønsket leveringsdato” medmindre leveringsterminen pr. varelinje er længere. Alle varer leveres så længe lager haves og sendes som pakker med T&T nummer, så de kan spores ved behov.

Fortrydelsesret

Salg fra display-holding.dk ApS henvender sig til både forbrugere og erhvervsdrivende og vi tilbyder følgende bytte- og returret til hhv. B2C og B2B:

Fortrydelsesret for B2C – forbrugere
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. 

Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til mail@display.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. 
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. 
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. 

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Omfangsrigt gods hvor længde + omkreds overstiger 300 cm eller længden overstiger 200 cm. Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: kr. 1.000 inkl. moms.

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

Levering af skaffevarer, varer med print og forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen da vi i så fald skal indkøbe ny emballage for at varen kan sælges og skabe værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, dog ikke leveringsomkostninger.
Vi tilbagefører pengene hurtigst muligt efter modtagelse og godkendelse af stand med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 

Varen sendes til:
display-holding.dk
Søndermarksvej 208
7190 Billund
Mrk. WO nr.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Bytte- og returretten gælder i 5 dage fra købsdatoen.
Undtaget af ovennævnte regelsæt er skaffevarer med leveringstid samt varer med påtryk etc.

Bytte- og returret i B2B

Er uheldet ude og du f.eks. har fået bestilt en vare i forkert størrelse, så fortvivl ikke – vi bytter naturligvis varen, blot du følger flg. regelsæt, som er gældende i 5 dage fra modtagelse af ordren.

Bemærk at køb foretaget på display-reseller.dk er undtaget af dette tilbud.

Gennemfør en ny bestilling på www.display.dk
Skriv i kommentarfeltet, som du finder i indkøbskurvens trin 1, hvor mange og hvilke varenumre du returnerer, samt hvilket webordrenummer returvarerne er bestilt på. Hvis du har penge til gode modtager du en kreditnota, som kan modregnes ved senere køb.

Eksempel: “Jeg returnerer 50 stk. Brochureholdere C160 fra webordre nr. 58.163”.
Send varerne retur i originalemballagen i samme stand som modtaget og skriv webordrenummeret på adresselabelen. Undlad venligst at skrive på emballagen.
Ønsker du at returnere varer uden at foretage nyt køb, fremsender vi en kreditnota på 85 % af varekøbet. Kreditnotaen kan modregnes ved senere ny handel.
OBS. Da originalemballagen anses for en væsentlig del af produktet, kan varer ikke returneres uden.

Returvarer sendes til adressen display-holding.dk – Søndermarksvej 208 – 7190 Billund for købers regning.

Bytte- og returretten gælder i 5 dage fra købsdatoen.
Undtaget af ovennævnte regelsæt er skaffevarer med leveringstid samt varer med påtryk etc.

Hvis der er noget galt med varen

Når du handler på display.dk har du som forbruger selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid”, efter du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Varen sendes til:
display-holding.dk
Søndermarksvej 208
DK-7190 Billund

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt på mail@display.dk
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lign.
Husk at varen altid skal sendes tilbage i originalemballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine (rimelige) fragtomkostninger.

Klageadgang for forbrugere
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte (indsæt kontaktinformation for relevant person/enhed i webshoppen). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: 

Center for Klageløsning 
Nævnenes Hus 
Toldboden 2 
8800 Viborg 
www.naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Vejledning til bestilling i webshoppen
På www.display.dk kan du kun bestille varer via vores webshop. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du altid velkommen til at kontakte os.
Sådan bestiller du dine varer:
1: Udvælg de ønskede varer.
Find de ønskede varer, indtast antal, evt. farve, og klik på “Læg i kurv” knappen. Ønskes flere forskellige varer, gentages proceduren.
2: Bestilling af de ønskede varer.
Når de ønskede varer er lagt i indkøbskurven, klik da på ”Gå til kurv” i højre side af skærmbilledet.
3: Vælg betalingsform, og indtast dine oplysninger.
Skulle der være spørgsmål, bemærkninger eller lign., kan de skrives under “kommentar”, eller kontakt os på tlf. 75 33 20 60.
Klik på ”Gå til kasse” knappen” øverst i skærmens højre side.
4: Godkendelse af ordre
Handels- og leveringsbetingelserne skal accepteres, for at du kan gennemføre en ordre. Disse kan læses ved at klikke på ”Handels- og leveringsbetingelser”.
Ordren kan nu godkendes, og betaling kan gennemføres.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger

For at du kan gennemføre din ordre på display.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, CVR-nr., telefonnummer og e-mail adresse.
Vi foretager registreringen og videregivelsen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos display.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. 

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Direktøren for display.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige på display.dk er Michael Raabjerg.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Som registreret hos display.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Disse rettigheder har du efter Persondataloven, og henvendelse i forbindelse hermed rettes til display.dk på mail@display.dk.

Logstatistik

Vi bruger en logstatistik på display.dk, hvilket betyder, at et statistiksystem opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra, og hvor på websitet det forlades m.v.
Logstatistikken anvendes kun med det formål at optimere display.dk.